25 juni 2013

Gezocht: kandidaat raadsleden

Wij zoeken: Vrouwen en mannen die hun sociaaldemocratische hart en ziel, tijd en energie willen steken in de Biltse samenleving en in het vertegenwoordigen van de inwoners van De Bilt.

Raadslid: Als sociaaldemocratisch raadslid in De Bilt sta je voor een aantal bijzondere uitdagingen. Zo zal in de komende collegeperiode niet alleen de vraag aan de orde zijn hoe we in De Bilt de voorzieningen voor iedereen (jong en oud, rijk en arm, wit en zwart) op peil kunnen houden met beperkte(re) middelen, maar staan we ook voor de opgave om met elkaar uitvoering te geven aan bijvoorbeeld het overhevelen van de Jeugdhulp naar onze gemeente. Werk aan de winkel dus!

Een raadslid van de PvdA in De Bilt kent vele rollen. Je bent een integere volksvertegenwoordiger die het belangrijk vindt om de inwoners actief te betrekken bij het gemeentelijk beleid. Je legt aan de inwoners publiekelijk verantwoording af over dat beleid en jouw opvattingen daarover. Je ziet het bovendien als jouw taak om met anderen in de gemeenschap, bijvoorbeeld maatschappelijke organisaties, maar ook met fracties van andere partijen, zaken voor elkaar te krijgen. Je toont lef bij het kritisch volgen en controleren van het college. Tot slot ben je een actief en solidair lid van een fractie die collegiaal samenwerkt en de ambitie heeft om de sociaaldemocratie in De Bilt een stap verder te brengen.

Profiel: De veelzijdigheid van het raadslidmaatschap vraagt om nogal wat vaardigheden. Het belangrijkste zijn jouw bevlogenheid voor het sociaaldemocratische gedachtegoed, toegankelijkheid, loyaliteit en communicatieve vaardigheden. Je hebt bovendien een streepje voor als je:

• Initiatieven neemt
  • Analytisch bent
  • Een netwerk binnen de gemeente De Bilt hebt.

Nieuwsgierig? Wil je meer weten? Kijk dan hier voor het uitgebreide profiel van de PvdA-fractie en profiel van PvdA raadslid.

Of weet je iemand? Weet je iemand die belangstelling heeft of die heel geschikt is om voor de PvdA raadslid in De Bilt te worden? Laat het ons dan weten via [email protected]. Dan nemen wij contact met u op.