Gemeenteraadsverkiezingen 2014

De PvdA afdeling De Bilt heeft er alles aan gedaan om van de gemeenteraadsverkiezingen een succes te maken. Helaas heeft die inzet van velen de invloed van de landelijke trend niet geheel kunnen compenseren. We hadden op een betere uitslag gehoopt,

In gemeente De Bilt hebben we een score van 9,0 % behaald waardoor we als PvdA in de gemeenteraad met 2 van de 27 zetels van start gaan. Voor een traditioneel rechtse gemeente overigens nog niet eens zo’n slechte uitkomst. Zeker niet als je bedenkt dat ook Groen Links en de SP ieder 2 zetels krijgen in de raad.

Onze nieuwe PvdA raadsleden Krischan Hagedoorn en Gija Schoor zullen met kracht de in totaal 1.955 kiezers en de rest van de bevolking van De Bilt zo goed mogelijk vertegenwoordigen. Zij zullen samen met de PvdA ombuds- en wijkteams enthousiast werken aan een sterker en sociaal De Bilt.

We feliciteren natuurlijk D66 en Beter de Bilt met hun uitslagen. D66 is in de Bilt nu de grootste partij geworden met 6 zetels en Beter de Bilt heeft er 4 en is daarmee de 3e partij in onze gemeente.
Ons past nu vooral bescheidenheid. Met 10 zeer verschillende partijen in de raad en een op allerlei manieren te interpreteren verkiezingsuitslag zal het voor de grotere partijen nog een hele klus worden om tot collegevorming te komen. We wensen hen daar oprecht succes bij.

PvdA gemeente De Bilt dankt nogmaals de kiezers voor het in ons gestelde vertrouwen en het campagneteam voor de niet aflatende inzet en het harde werken in de afgelopen maanden.
En wij blijven vol overtuiging werken aan een sterk en sociaal De Bilt!

PvdA De Bilt:  verkiezingsprogramma en  kandidatenlijst.