Door op 4 september 2016

Inwonerpanel De Bilt van start!

De lokale PvdA De Bilt is gestart met een inwonerpanel. Hiermee wil zij regelmatig belangrijke vraagstukken voorleggen waarover de gemeenteraad een besluit moet nemen.

Wij vinden het belangrijk om inwoners te betrekken bij gemeentelijke beslissingen. Wij roepen daarom mensen om mee te doen met ons inwonerpanel en via onze website vragen te beantwoorden.

De PvdA De Bilt stelt vragen over verkeersveiligheid voor fietsers. Klik hiervoor op:

Uit onderzoek blijkt dat verkeersveiligheid voor met name kinderen echt aandacht verdient. Wij willen weten hoe fietsers de verkeersveiligheid ervaren en welke knelpunten en oplossingen zij zien. Een bijzonder knelpunt vormt de Jan Steenlaan. Hierover stellen wij een aantal specifieke vragen.

De PvdA stelt ook vragen over het afvalbeleid. Klik hiervoor op:

Om de hoeveelheid afval in de grijze container te verminderen, stelt het college voor om minder vaak de grijze container op te halen en te starten met het ophalen van PMD-afval. Bij hoogbouw komen extra ondergrondse containers. Ook wil het college mensen laten betalen voor grof afval dat nu nog gratis aan huis wordt opgehaald. Dat zijn forse veranderingen en wij willen weten hoe inwoners daar tegenaan kijken en of dat in hun ogen tot een betere scheiding van afval leidt.