PvdA De Bilt tevreden over verkiezings-uitslag

Door Krischan Hagedoorn op 18 maart 2022

Nu het stof van de Gemeenteraadsverkiezingen is neergedaald wil PvdA De Bilt al haar kiezers bedanken. We hebben onze kiezers ook nu vast weten te houden en onze 2 zetels behouden. Daar zijn we tevreden mee. We feliciteren GroenLinks met de enorme verkiezingsoverwinning (van 4 naar 7 zetels) en zijn blij met de hierdoor plotseling ontstane links/progressieve meerderheid in onze gemeente.

PvdA De Bilt wil al haar vrijwilligers bedanken voor de enorme hoeveelheid werk die verzet is. Dat begint met veel bestuurswerk, het schrijven van een programma en het opstellen van een lijst, beide geven vertrouwen om de komende 4 jaar in de raad op een goede manier in te kunnen vullen. Daarnaast willen we de leden bedanken voor de enorme inzet bij de campagne. Er zijn enorm veel wijkkranten en folders bezorgd en ook op social media hebben we een goede campagne gevoerd. Leden hebben daarnaast eindelijk weer wijkbezoeken af kunnen leggen en hebben ook veel op straat geflyerd. Krischan Hagedoorn, lijsttrekker, hierover; “Ik ben ervan overtuigd dat ons werk in de raad de afgelopen 4 jaar en onze zichtbaarheid en aanwezigheid in de wijken en op straat, de kiezer het vertrouwen heeft gegeven dat een stem op PvdA De Bilt een stem voor een sterk, sociaal en betrouwbaar gemeentebestuur is”. Zeker in deze tijden is het goed om te zien dat in onze gemeente 64% van de stemgerechtigden (meer dan het landelijk gemiddelde van 50%) gebruik hebben gemaakt van hun democratische recht om te stemmen.

PvdA De Bilt stelt zich in de formatie constructief op en hoopt op een zo links/progressief/sociaal mogelijke coalitie, een open bestuurscultuur en hopelijk een raadsakkoord waarin de hele raad zich uitspreekt over de zaken waar men het over eens is. Krischan Hagedoorn hierover; “De problemen waar de gemeenteraad van De Bilt voor staat (Wonen, klimaat, de gevolgen van Corona, ongelijkheid bestrijden en de opvang van vluchtelingen), zijn te groot, complex en dringend om een hele lange formatie-periode in te gaan. Er is geen tijd te verliezen! Daarnaast moeten we vooral de verbinding zoeken met inwoners en in de raad om een zo groot mogelijk draagvlak te creëren om die problemen op te lossen of aan te pakken. We gaan ervan uit dat GroenLinks hier krachtig het voortouw in zal nemen”.

Krischan Hagedoorn

Wie is Krischan Hagedoorn? Ik ben in Zwolle geboren. Na het afronden van het VWO ging ik Enschede Management, Economie en Recht studeren. Tijdens mijn studie was ik actief in het verenigingsleven. Ik was tenor in het Drienerloos Vocaal Ensemble en ook nog steeds actief voor mijn Scoutinggroep in Zwolle. Hier heb ik mijn liefde

Meer over Krischan Hagedoorn